دکتر دندانپزشک کودک خوب در شمال تهران

دندانپزشکی کودکان خوب در تهران

اگر به دنبال دندانپزشک کودک خوب در شمال تهران هستید، به کلینیک دکتر فرشته دهقان مراجعه کنید. برای دریافت نوبت می‌توانید با شماره 02188749020 – 02188742090 تماس بگیرید یا به کلینیک به آدرس تهران، میدان آرژانتین، خیابان احمد قصیر (بخارست)، خیابان ششم، پلاک ١۵، واحد ١ مراجعه کنید.

دکتر فرشته دهقان در سال ١٣٨٢ از دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی تهران در رشته دندانپزشکی کودکان فارغ التحصیل شدند و دارای بورد تخصصی هستند. همچنین ایشان فارغ التحصیل اولین دوره فلوشیپ دندانپزشکی بیمارستانی (رشته فوق تخصصی در زمینه آرام‌بخشی و بیهوشی در دندانپزشکی کودکان) در سال ١٣٨٨ هستند.

در ادامه این مقاله نکاتی را در مورد ویژگی‌های یک دندانپزشک کودکان خوب برای شما توضیح داده‌ایم. اگر ساکن تهران هستید و به سلامت و زیبایی دندان کودک خود اهمیت می‌دهید با ما همراه باشید.

توجه به سلامت دندان‌های کودک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین دلیل، مراجعه به یک دندانپزشک کودکان خوب می‌تواند از بسیاری از مشکلات جدی دندان جلوگیری کند. یک دندانپزشک خوب نه‌تنها مشکلات فعلی دندان‌های کودک را برطرف می‌کند بلکه وضعیت آینده آن‌ها را نیز در نظر می‌گیرد. به عبارت دیگر، با یک معاینه دقیق می‌تواند گزینه‌های مختلف درمان را در اختیار والدین قرار دهد. به طور کلی، یک دندانپزشک خوب باید ویژگی‌های منحصر به فردی داشته باشد.

آشنایی با خدمات دندانپزشک متخصص کودکان

توجه به سلامت و وضعیت دندان‌ها باید از همان سنین کودکی و نوجوانی انجام شود. برای رسیدگی به وضعیت دندان‌های کودکان حتماً باید به یک دندانپزشک متخصص کودکان مراجعه کنید. دندانپزشک متخصص کودکان که با نام Pedodontist نیز شناخته می‌شود، در زمینه درمان و پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان کودکان تخصص دارد. با این وجود، ارائه خدمات این دندانپزشکان برای رده سنی کودک و نوجوانان است.

کودکان از سنین نوزادی تا دوران بلوغ و نوجوانی برای رسیدگی به وضعیت دندان‌های خود باید به یک دندانپزشک کودکان خوب مراجعه کنند. این محدوده سنی شامل کودکان بالای 6 ماه تا نوجوانان کمتر از 18 سال می‌شود. درمان بیماری‌های لثه و رسیدگی به وضعیت دندان‌ها در این محدوده سنی بیشترین تاثیرگذاری را دارد. در نتیجه، مراجعه به یک دندانپزشک‌ متخصص کودکان‌ خوب‌ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

از مهم‌ترین‌ خدمات دندانپزشک متخصص کودک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. چکاپ‌های دوره‌ای دندان‌های کودک
  2. کشیدن و پر کردن دندان‌های شیری آسیب دیده و خراب
  3. تشخیص و درمان انواع بیماری‌های لثه
  4. درمان بیماری‌های مختلف دهان و دندان کودکان
  5. بررسی نحوه رویش دندان‌های شیری و دائمی
  6. فلوراید تراپی برای کودکان
  7. نصب روکش‌های موقت روی دندان‌های شیری و برداشتن آن‌ها بعد از رویش دندان دائمی
  8. تشخیص مشکلات تخصصی دندان‌های کودکان

اگر به درمان‌های تخصصی از قبیل: ارتودنسی ثابت و متحرک نیاز باشد، کودک باید به یک متخصص ارتودنسی خوب ارجاع داده شود.

خدمات دندانپزشک متخصص کودکان

اهمیت مراجعه به یک دندانپزشک متخصص کودکان

کودکان نیز دچار مشکلات دهان و دندان مختلفی می‌شوند. برخلاف تصور عموم، دندانپزشکان نمی‌توانند کودکان و نوجوانان زیر 18 سال را ویزیت کنند. در چنین شرایطی، مراجعه به یک دندانپزشک کودکان خوب می‌تواند بهترین راه‌حل باشد. دندانپزشکان متخصص کودکان، نحوه برخورد و رفتار با کودکان را آموزش می‌بینند. به عبارت دیگر، این دندانپزشکان دارای تجربه و توانایی ارتباط برقرار کردن با کودکان هستند.

اگر ساکن تهران هستید و به دنبال دندانپزشک کودک خوب می‌گردید، به کلینیک دکتر فرشته دهقان مراجعه کنید. دکتر دهقان متخصص دندانپزشکی کودکان در تهران است و با گذراندن دوره‌های تخصصی دندانپزشکی کودکان و سالها تجربه در دندانپزشکی کودکان می‌تواند به شما کمک کند.

اکثر کودکان از رفتن به مطب دندانپزشکی‌ می‌ترسند. دندانپزشک‌ تاثیر بسیار زیادی بر کاهش ترس و استرس کودکان‌ از چکاپ و روش‌های درمان دندانپزشکی دارد. در واقع، یک دندانپزشک کودکان خوب با ایجاد رابطه مثبت با کودکان، بهترین روش‌های درمان را ارائه می‌دهد. به این نکته توجه داشته باشید که تجهیزات و ابزارهای مورد استفاده در زمینه دندانپزشکی کودکان نیز متفاوت هستند.

بنابراین، اگر احساس می‌کنید که کودکتان دچار مشکلات دهان و دندان شده است، با خیال راحت به یک دندانپزشک‌ متخصص کودکان‌ مراجعه کنید. این افراد نه‌تنها ترس کودک از دندانپزشکی را از بین می‌برند بلکه سلامت دندان‌ها در آینده را تضمین می‌کنند. کافی است به دنبال یک دندانپزشک‌ متخصص کودکان‌ خوب‌ بگردید.

دندانپزشک کودکان

رفتار دندانپزشک با کودکان سنین مختلف

نحوه برخورد دندانپزشک با کودکان هر سن متفاوت است. به عبارت دیگر، دندانپزشک نمی‌تواند نوجوانان را به شیوه مشابه با کودکان 7-8 ساله تشویق به درمان و مراجعه مجدد به مطب دندانپزشکی بکند. یک دندانپزشک‌ خوب‌ برای کودکان‌ رده سنی 3 تا 5 سال (پیش دبستانی) از روش‌های مختلف ازقبیل: بازی، مسابقه و داستان استفاده می‌کند. این روش‌ها نه‌تنها استرس کودک را کاهش می‌دهند بلکه او را به مراجعه مجدد ترغیب می‌کنند.

کودکان دبستانی (رده سنی 6 تا 12 سال) قادر به هضم اطلاعات بیشتر هستند. در نتیجه، دندانپزشک می‌تواند جدی‌تر با آن‌ها در رابطه با سلامت دهان و دندان و روش‌های درمان صحبت کند. علاوه بر این، آموزش مراقبت صحیح از دندان‌ها نیز از دیگر خدمات دندانپزشکان متخصص کودکان به شمار می‌رود. دندانپزشکان در برخورد با نوجوانان رده سنی 12 تا 18 سال کاملاً متفاوت عمل می‌کنند.

نوجوانان در این رده سنی می‌توانند اطلاعات دقیق و تکنیک‌های درمانی مورد نیاز را درک کنند. البته، دندانپزشک نمی‌تواند با آن‌ها شبیه به یک فرد بالغ رفتار کند. برخورد دندانپزشک باید به گونه‌ای باشد که نوجوان را از اهمیت مراقبت و رسیدگی به دندان‌ها مطلع کند ولی ترس و نگرانی در او به وجود نیاورد. این از مهارت‌های مهم یک دندانپزشک کودکان خوب به شمار می‌رود.

دندانپزشكی کودکان خوب در تهران
دکتر فرشته دهقان در میان مراجعین خود و سایتهایی نظیر نی نی سایت به عنوان یک دندانپزشک کودک خوب در تهران شناخته شده هستند. حتما پیج اینستاگرام دکتر دهقان و نظرات مراجعین ایشان را ببینید.

آیا دندانپزشکان متخصص کودک، آموزش‌های جداگانه‌ای می‌بینند؟

زمانی که دندانپزشک عمومی از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود، باید در دوره تخصصی دندانپزشکی کودکان شرکت کند. این دوره تخصصی معمولاً دو سال به طول می‌انجامد و شامل آموزش‌های مختلف است. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. روانشناسی کودک
  2. رفتار درست با کودک متناسب با سن
  3. نحوه برخورد با کودکان دارای نیازهای ویژه
  4. مراقبت و جلوگیری از وارد شدن ضربه به صورت کودک
  5. بیهوشی و بی‌حسی موضعی کودک در حین درمان

یک دندانپزشک کودکان خوب بدون روانشناسی کودک نمی‌تواند ترس و هراس را از بین ببرد. درمان موفقیت‌آمیز نیازمند برقراری ارتباط صحیح بین دندانپزشک و کودک است. این ارتباط تنها زمانی شکل می‌گیرد که دندانپزشک درک درستی از رفتار کودک داشته باشد. به همین دلیل است که روانشناسی کودک از مهم‌ترین واحدهای آموزشی دوره تخصصی دندانپزشکی کودکان به حساب می‌آید.

دندانپزشک خوب کودکان در تهران
دکتر دهقان جزو دندانپزشک های خوب کودکان در تهران است. در کلینیک دکتر دهقان خدمات دندانپزشکی با بیهوشی و بدون بیهوشی انجام می‌شود.

دکتر فرشته دهقان، دندانپزشک کودک خوب در تهران

دکتر فرشته دهقان یکی از بهترین دندانپزشکان تهران است. اگر به دنبال دندانپزشک کودک خوب در تهران هستید همین حالا با شماره 02188749020 – 02188742090 تماس بگیرید و نوبت ویزیت خود را دریافت کنید.

اکنون که با اهمیت مراجعه به یک دندانپزشک متخصص کودکان آشنا شدید، شاید این سوال برایتان پیش بیاید که این دندانپزشک چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد.

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک دندانپزشک کودکان خوب به شرح زیر هستند:

  1. استقبال خوب و برخورد صمیمی: داشتن شخصیت گرم، صمیمی و دوستانه از مهم‌ترین ویژگی‌های یک دندانپزشک‌ متخصص کودکان‌ خوب‌ محسوب می شود. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند تا کودک در مطب دندانپزشکی احساس آرامش و امنیت داشته باشد و به دندانپزشک اعتماد کند.
  2. داشتن نگرش مثبت: یک دندانپزشک‌ کودکان‌ خوب‌ باید بتواند اهمیت مراقبت از دندان‌ها را به کودکان آموزش دهد. این آموزش بدون ایجاد یک رابطه مثبت بین دندانپزشک متخصص و کودک فایده‌ای نخواهد داشت.
  3. صبور و شکیبا بودن: نمی‌توان از یک کودک توقع نشستن آرام و ساکت زیر دست دندانپزشک را داشت. به همین دلیل است که صبوری از مهم‌ترین ویژگی‌های یک دندانپزشک کودکان خوب به شمار می‌رود. دندانپزشک متخصص کودکان باید بتواند با بازیگوشی و بدخلقی‌های کودک کنار بیاید. در غیر این­صورت، درمان کودک به هیچ عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود.
  4. خلاقیت ذهنی: اگرچه، آموزش‌های مختلفی برای آرام کردن کودکان وجود دارند، خلاقیت دندانپزشک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. دندانپزشک باید بتواند با استفاده از روش‌های خلاقانه، کودک را آرام کند.
  5. بامزه بودن: داشتن حس شوخ‌طبعی از دیگر ویژگی‌های یک دندانپزشک‌ کودکان‌ خوب‌ محسوب می‌شود. دندانپزشک با شوخی و خنده می‌تواند نحوه مراقبت درست از دندان‌ها را به کودکان آموزش دهد.
  6. با ملاحظه بودن: کودکان دارای نیازهای ویژه نیز به مراجعه به دندانپزشک نیاز پیدا می‌کنند. به همین دلیل است که دندانپزشک باید بتواند درمان را با توجه به نیازهای این کودکان ارائه دهد. علاوه بر این، درمان چنین کودکانی معمولاً دشوارتر است و به صبر و حوصله بیشتری نیاز دارد.
دندانپزشک کودک خوب در تهران
اگر به دنبال دکتر دندانپزشک کودک خوب در تهران هستید به کلینیک دکتر فرشته دهقان مراجعه کنید.

یک دندانپزشك کودک خوب در تهران چه تخصص‌هایی دارد؟

علاوه بر ویژگی‌هایی که در بخش قبل ذکر شد، یک دندانپزشک کودکان خوب باید دانش کافی در این زمینه را داشته باشد. رفتار و برخورد مناسب به‌ تنهایی برای درمان بیماری‌های دهان و دندان کودکان کافی نخواهد بود. دندانپزشک متخصص کودکان معمولاً با دلایل رایج پوسیدگی دندان‌های شیری در سنین کودکی و نوجوانی آشنایی کامل دارد. علاوه بر این، دوره‌های رشد کودک و درمان کودک نیز برای افزایش دانش دندانپزشکان فعال در این حوزه برگزار می‌شوند.

از سوی دیگر، نوع بیهوشی و بی‌حسی کودکان با بزرگسالان متفاوت است. کودکانی که معمولاً با دندانپزشک همکاری می‌کنند و از درمان نمی‌ترسند، تنها بی‌حسی موضعی می‌شوند. با این وجود، بی‌حسی موضعی برای کودکانی که از درمان هراس دارند، توصیه نمی‌شود. در چنین شرایطی، دندانپزشک از روش‌های بی‌حسی مختلف ازجمله: گاز خنده و بیهوشی عمومی استفاده می‌کند.

دندانپزشک‌ اطفال خوب‌

انتخاب یک دندانپزشک کودکان خوب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. یک دندانپزشک متخصص خوب، کودک را به درمان و چکاپ منظم دندان‌ها تشویق می‌کند. دکتر فرشته دهقان از بهترین دندانپزشکان کودک در تهران به شمار می‌رود که در سال 1382 از دانشگاه شهید بهشتی تهران فارغ‌التحصیل شد و دارای بورد تخصصی است. از مهم‌ترین خدمات دندانپزشکی ارائه شده در مطب دکتر دهقان می‌توان به ارتودنسی، درمان عصب، ترمیم و روکش، چکاپ دوره‌ای و اقدامات پیشگیرانه اشاره کرد. با مراجعه به مطب دکتر فرشته دهقان دیگر نیازی نیست نگران سلامت دندان‌های فرزندان خود باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر و برخورداری از خدمات استثنایی، همین امروز با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *